Dear my Boss

Nguyễn Thị Hương Giang (TCT Bưu chính Viettel) đã đăng lúc 16:33 - 11.11.2022

When I think that I will have to write something to my boss, the words “ADMIRE” immediately appear in my mind.

Dear my Boss!

The word "Boss" in my mind is the person who is a “ big bug”, and everyone will follow what he says. Moreover, he has a superpower that  "extinguish all the noise whenever he  appears". Is your boss like mine?

I am a 33-years-old girl, who worked at three different agencies before coming to Viettel Post Yen Bai. I don't dare to say that I have much experience or proficiency in my work, but I can assume that I have enough maturity to confidently start a new job in a new working environment with new colleagues, and of course with a “new Boss”.

The story will not be worth mentioning but after 10 months working in Viettel Post Yen Bai, my new boss has taken me by surprise . He is really big, his voice is like thunder, and his mighty footsteps shake the whole building. But wherever he goes, he brings smiles there, not to stop all the conversations as I thought. My Boss makes me completely change my previous concept of the word "Boss".

When I think that I will have to write something to my boss, the words “ADMIRE” immediately appear in my mind.

I admire a leader, also a commander of the unit who has the confidence, steadfastness and determination to steer the boat named VTP Yen Bai from 2019 until now to overcome many difficulties and challenges.

I admire his flexible and sharp brain as he runs the bussiness. I was so amazed  that my boss could remember all the customers in each district. His brain is like a business data warehouse for the whole province.

I give my admiration for my boss who spent his youth for Viettel Post Yen Bai. Starting as a technical warehouse manager, general manager, administrative planning manager, deputy planning manager, head of human resources planning department, Viettel Burundi Company, and now he is the Director of Viettel Post Yen Bai.  When listening to the stories that the boss told us about his 5- year away from home in Burundi, I am even more proud of my sencond home: Viettel , and about the people who have created the invaluable value that Viettel is bringing to the community.

I have read and heard a lot about how to get a good leadership and leadership courses. But in reality, I find it much more difficult to be a loved and respected leader than to be a technically competent leader. My leader converge both. “My Boss” is someone who inspires and encourage us to work without any weariness.

Finally, I would like to say a few words to my “Boss”: You have always been my respected teacher, my dear brother and colleague. I wish you have a lot of health and positive energy to continue leading Viettel Post Yen Bai to achieve more and more success. “MY BOSS IS NUMBER ONE!”

Best regards,

KITTY

⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺⸺

Gửi tới sếp!

“Sếp” trong suy nghĩ của tôi là phải tai to mặt lớn, nói có người nghe đe có người sợ, và là người có 1 năng lực siêu phàm đó là “dập tắt mọi tiếng ồn khi xuất hiện”. Sếp của bạn có giống vậy ko?

Tôi, 1 cô gái 33 tuổi, trải qua ba cơ quan trước khi đến với Viettel Post Yên Bái. Không dám nói là nhiều kinh nghiệm hay sành sỏi trong công việc, nhưng tôi cũng thấy mình có đủ sự trưởng thành để tự tin bắt đầu một công việc mới, một môi trường làm việc mới với những đồng nghiệp mới, và đương nhiên cả “Sếp mới”.

Chuyện sẽ chẳng có gì đáng nói khi mà 10 tháng làm việc tại đây tôi bị hết bất ngờ này tới bất ngờ khác về “Sếp mới”. “Sếp mới” của tôi đúng là có to lớn, giọng nói như sấm rền, bước chân hùng dũng làm rung chuyển cả tòa nhà. Nhưng đi tới đâu thì lại mang lại nụ cười ở đó chứ không phải đi tới đâu là tắt hết mọi cuộc trò chuyện. Sếp chính là người làm cho tôi thay đổi hoàn toàn về khái niệm “Sếp” trước kia của mình.

Khi nghĩ sẽ phải viết điều gì đó cho Sếp của mình trong đầu tôi hiện ra ngay 2 chữ : “KHÂM PHỤC”

“Khâm phục” một người lãnh đạo, chỉ huy đơn vị có sự tự tin, kiên định, quyết đoán để chèo lái con thuyền VTP Yên Bái từ năm 2019 đến nay trải qua bao khó khăn, sóng gió.

“Khâm phục” một bộ óc linh hoạt nhạy bén trong điều hành kinh doanh. Tôi đã thật sự rất ngạc nhiên khi “Sếp” có thể nhớ hết được khách hàng đang phục vụ của từng huyện. Trong bộ óc đó là cả một kho lưu trữ các số liệu kinh doanh của cả tỉnh.

“Khâm phục” vì một con người đã dành cả thanh xuân cho ngôi nhà Viettel. Bắt đầu là chức danh thủ kho kỹ thuật, trưởng phòng tổng hợp, trưởng phòng kế hoạch hành chính, phó phòng kế hoạch, trưởng phòng kế hoạch nhân sự Công ty Viettel Burundi. Và nay là Giám đốc Viettel Post Yên Bái. Nghe những câu chuyện “Sếp” kể về 5 năm xa nhà tại đất nước Burundi tôi lại càng thêm tự hào về ngôi nhà Viettel – về những con người đã tạo ra giá trị vô giá mà Viettel đang mang lại cho cộng đồng.

Tôi đã đọc và nghe rất nhiều những điều nói về nghệ thuật lãnh đạo, những khóa học dành cho người dẫn đầu. Nhưng thực tế tôi thấy việc trở thành một người lãnh đạo được mọi người yêu quý và kính phục khó hơn nhiều việc trở thành thành người lãnh đạo tài giỏi về chuyên môn. May mắn thay, lãnh đạo của tôi hội tụ cả hai điều đó. “Sếp” là người biết truyền cảm hứng và đặt niềm tin để chúng tôi làm việc và sáng tạo mà “không sợ sệt”.

Cuối cùng, xin được gửi đôi lời tới “Sếp” của tôi: “Sếp” luôn là một người thầy, người anh, người đồng nghiệp đáng trân trọng. Mong anh có thật nhiều sức khỏe, năng lượng tích cực để tiếp tục dẫn dắt Viettel Post Yên Bái thành công hơn nữa. “Sếp tôi Number One”

CBNV vui lòng đăng nhập để đọc nhiều nội dung hơn
Bỏ qua